24 Aralık 2014 Çarşamba

Kore dizilerini izlemeye nasıl başladım?

.
     Kimimiz müptelası olduk,başından kalkamadık.Kimimiz bunu yapanlara bir anlam veremeyip,ne buluyorlar şu çekiklerde deyip hunharca eleştirdik.Melodramından tut aksiyonuna,romantik komedisinden tut fantastiğine zibilyon tane türü bulunan bir sektör.Ne sektörü mü? Tabi ki Kore dizi ve film sektörü.
     Şimdi eleştirenlere kızsak da bir dönem bizim de ön yargılarımız vardı.Bir kere ayırt edemiyorum nasıl izleyeceğim ben diyorduk ya da çok sıkıcıdır bunlar şimdi,dilleri de bir garip zaten diyorduk.Hatta burada ön yargıları yıkmakla ilgili bir yazı yazmıştım.
     Öyle ya da böyle bir şekilde bu dizileri filmleri keşfedip bağımlısı olacak dereceye geldik değil mi?Peki ben nasıl keşfettim bu dünyayı dersiniz?
   

    Benim ilk izlediğim Kore dizisi Winter Sonata'dır.Tabi o zaman oyuncuların Koreli olduğunu bilmiyordum ve Japon zannediyordum.Çünkü önceden bütün çekikler Japondur diye bir kanı vardı bende herhalde :) Küçüklüğümden beridir erken yatmaya alışık biri değilimdir.Gecenin sessizliğinde sakinliğinde ayakta olmak hoşuma gidiyor herhalde.O dönemde ortaokula gidiyordum ve yaz tatiline girmiştik.Bir gece yine ayaktayım ama bu sefer ipi kaçırmışım saat 5 gibi bir dizi başladı.Giriş müziği falan o kadar güzel ki bir izleyeyim dedim.Ertesi gün dizinin devamını o kadar merak ediyordum ki uykum geldiği halde direnip tekrar izlemeye koyulmuşum.Sonra tekrar tekrar derken final bölümüne kadar geldim dizinin.Bu japonlar ne güzel bir dizi yapmışlar diyordum kendi kendime.Aslında oyuncuları falan merak ediyordum ama o dönemde internet olmadığı için öyle kaldı.Sonradan öğrendim tabi o dizinin bu dizi olduğunu :)
    Winter Sonata nasıl bir dizidir diye merak edenler için bir melodram olduğunu söyleyebilirim.Dizi 2002'de çekilmiş.Biraz eski Türk filmlerindeki klişelere benzer klişeler var ama izlendiği dönem reyting rekorları kırmış.Hatta japonya da başroldekilerin heykellerinin dikildiğini öğrenince küçük çaplı bir şok yaşayıp anladım ne kadar sevilen bir dizi olduğunu.


    Aradan yıllar geçti tabi ki sıkıntıdan patladığım bir gün kanalları geziniyorum ama tv de hiçbir şey yok.Sonra bir kanalda Düşlerimin prensi dizisinin sahnesi gösteriliyordu.Ben herkes gibi trt'de görmedim ama başka bir uydu kanalıydı :) Arkada çalan müzik o kadar naif ve dokunaklıydı ki zap yapmadım ve izlemeye koyuldum.Bu sefer internetim vardı ve hemen dizinin ismini alıp internette araştırdım.Sonra baktım ki dizinin bütün bölümleri çevrilmiş.Hatta forumlar falan açılmış.Şaşırdım tabi ki birşey bulmayı beklemezken.Meğer ne kadar çok hayran olanlar takip edenler varmış demiştim içimden.Oturdum bütün bölümleri izledim.Bir sonraki dizim ise Personal Taste'di zaten :)
   İşte benim keşfim bu şekilde oldu.Sizin izlediğin ilk dizi/film hangisiydi?



Sevgiler :)









10 yorum:

  1. Merhaba
    Pembe makyaj Çantam blog keşif etkinliğinden geliyorum.Blogunuzu takibe aldım .
    Blogumda blog keşif etkinliği başlatmıştım.Herkesi beklerim .

    http://www.sosyalmedyakafe.com/2014/12/blog-kesif-etkinligi-bloglar-listesi.html

    Bloglarınızda ve google+ profilinizde paylaşarak destek olursanız tüm bloglar adına çok seviniriz :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Blog keşif etkinliğinden bloğunuzu izliyorum. Sevgilerimle.
    http://renklipastasepeti1.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Benim ilk izlediğim dizi BOF 'du trt okul da çıkıyordu öylesine bir bakıyım dedim bir daha ayrılamadım :) o günden bu güne kaptırdım gidiyorum bakalım sonum ne olacak =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bof'un yayınlanması içinde herkes trt'ye mesaj atmıştı o dönem zaten o şekilde yayınlandı.Keşke başka dizilerde yayınlansa da tv'den izlesek di mi?:)

      Sil
  4. Winter Sonata'nın methini çok duydum bir gün izlerim inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz eski türk filmlerine benziyor.Çekim kalitesi şimdiye göre düşük ama bunları göz ardı edersen seversin bence :)

      Sil
  5. etkinlikten gelip bir koresever daha bulmak beni çok mutlu etti beni :)
    İlk dizim secret garden olduuu :)
    sonra you are beatiful :)
    personal taste ise erkek kardeşimle izlediğim bir diziydi. :) sonra da min ho rol modeli oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin ^.^
      Secret gardenın bendeki yeri ayrıdır.Çok severim.
      Min ho da candır.Kardeşin doğru yolda ;)

      Sil