16 Haziran 2016 Perşembe

Prem Ratan Dhan Payo -''Prem Adında Mücevher Buldum'' (2015)

Selamlar Canlar..
Benim bu halim nolcak böyle? Bloğa 50 tane post yazmışım gibi hissediyorum ama bir yazımın üstünden bir hafta geçmiş oluyor.Sebebi nedir acaba?
Farkettiniz mi blog temasını değiştirdim.Bütün hepsini kendim yapınca 1 günden fazla zamanımı almış oldu.Yine de güzel bir iş çıktı sanki.Siz ne düşünüyorsunuz?



Bugün yine bir Hint filmiyle karşınızdayım.Fakat başlamadan bir şey söylemek istiyorum.Geçen  instagramda dolaşırken bir Bollywood sayfasında blogumdan kendim editlediğim bir fotoğrafa rastgeldim.Hayır sevinsem mi,demek ki takip ediliyorum seviliyor fotoğraflarım,yazılarım ki bir anda karşıma çıkıyor?Ya da üzülsem mi en azından bir izin bile alınmadığına? cidden bilemiyorum.İzin almıyorsun bari kaynak göster en azından.Bir kere daha bu başıma gelmişti ama sesimi çıkarmamıştım.İyi niyetlerle olduğunu düşünüyorum ama bu bir suç.Ne kadar kenarına köşesine ismimizi yazsak da internet ortamı buna müsait malesef.Yoksa o güzelim fotoğrafları,isim yazarak ederek batırmak istemeyiz ama yapacak bir şey yok.  

Neyse gelelim filmimize,
Prem Ratan Dhan Payo,2015 yapımı başrolünü Salman Khan'la,Sonam Kapoor'un paylaştığı bir Hint filmi.Farkettim de ister istemez Sonam'ın bir çok filmini izlemişim son zamanlarda.Neerja,en son izlediğim filmi.Bollywood oyuncuları hakkında bazı ön yargılarım oluyor ister istemez.Bunun en büyük sebebi ise kast sisteminin olması.Bollywood camiasına öyle dizi oyuncuları halktan insanlar falan giremiyor kesinlikle.Şu an ünlü olanların hemen hemen hepsi akraba.Ya birisi bir yapımcının kızı.Ya bir aktörün babası yönetmen,hepsi böyle.İster istemez yeteneklisi de,yeteneksizi de filmlerde başrollerde.Sonam Kapoor'un babası da ünlü aktör Anıl Kapoor.Ben Sonam'ın oyunculuğunu orta halli buluyorum.Daha kötü bulduklarım, ''bu nasıl ünlü olmuş?'' dediğim çok kişi var tabii.


Filmin konusu 90'lı yılların klişe senaryolarından.Birbirine tıpatıp benzeyen iki adam (Salman Khan),birisi zengin,diğeri de fakirdir..Zengin olan daha gaddar,sert bi mizaçta iken.Fakir olansa yumuşak kalpli,saf birisidir.Günün birinde zengin olanın başına bir iş gelir.Yerine ise fakir olanı geçer.Zengin olanın yaptığı bütün hataları telafi eder.Bu senaryo size de tanıdık geldi mi?Sanki böyle bir masal-hikaye tarzı bir şey hatırlıyorum.Filmi izlerken sonunu tahmin edeceğiniz cinsten bir filmdi kısacası.Bir Salman Khan filmi olduğu için ders çıkarılması gereken pek çok anekdotta vardı tabi ki.Ben filmin konusundan çok giydikleri kıyafetler,dekorasyonlara,şarkılara bittim! Haftalarca dilime dolandı filmin şarkıları..


Onun dışında film hakkında çok fazla bilgi vermek istemiyorum.Sadece son derece kötü üvey kardeşin yapmadığını bırakmayıp olayların da filmdeki sonuca bağlanmasına cidden anlam veremedim.Yok artık yani falan oluyorsunuz.

Neyse anlayacağınız vaktinizi geçirmek istiyorsanız,şarkılarından da keyif alacağınız orta şekerli bir film.



Bu arada Prem,baş karakterin ismi ve aşk anlamına geliyor.Yani ''Prem(aşk) adında mücevher buldum''.Çok hoşuma gitmişti.Şarkı da dansı da hit olmuştu zaten.İzlemek isteyenler için linki paylaşıyorum :)






        



5 yorum:

  1. Kıyafetler ,yaşadıkları ev ,bahçe ,dekorasyon görsel olarak çok güzeldi her şey .Aynen dediğin gibi orta şekerli bir film .İyi vakit geçirmek için izlenir. :)-Nil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu sıralar kına organizasyonlarında Hint rüzgarları esiyor zaten.İyice biz de etkisi altına girdik fakat onların ki kadar olması ne mümkün!

      Sil
  2. Evet onlardaki şaşaaya erişmek çok zor :)

    YanıtlaSil
  3. Filmin sonunu anlamadim prensle mi evlendi kız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu geç görüdüğüm için kusura bakma :(
      Spoiler olcak ama
      Fakir olanla evleniyordu prenses sonunda :)

      Sil