19 Haziran 2016 Pazar

Çarpan Kalp Origamisi(Kağıt Katlama Sanatı)-Babalar Gününe Özel El Yapımı Hediye Fikri



Hediyeleşmeyi çok seviyorum.Özellikle el yapımı olan hediyeler vermeyi ayrı bir seviyorum.Emeğimi katarak yaptığım hediyeyle karşı tarafın daha mutlu olacağını düşünüyorum.Hiçbir zaman da yanılmadım :) Aslında el yapımı hediye almayı da sevebilirim ama bu zamana kadar öyle bir şey olmadı O.O Hep arkadaşlarım hazıra kaçmışlar galiba.Belki de benim gibi böyle şeylerle uğraşmayı sevmiyorlardır bilemiyorum :)

Çarpan Kalp Origamisini çook uzun bir zamandır paylaşmayı düşünüyordum(Blogu kurduğum andan itibaren bile olabilir ki üstünden 3 sene geçti!0.0).Bugün babalar günü olunca da babacığıma böyle bir hediye hazırlamak istedim.''Ben ne anlarım bunlardan?'' dese de gönülden kopan bir hediye sonuçta değil mi? :)


Ne yalan söyleyeyim biraz meşakkatli oldu bu yazı.Tek tek resimleri çektim ve ayrıntıları kaçırmamaya çalıştım ki iyi anlayabilesiniz diye.Sonra bir de editledim,yükledim derkeenn umarım gün bitmeden ''Yayınla'' butonuna basabileceğim! :)


Malzemeler
Karton veya elişi kağıdı
Makas



Daha önce elişi kağıdı  kullanırken bu sefer karton kullandım.Çok da güzel oldu.Tam da kalp atışları duyuluyor pıt pıt diye :) 
Kartonu kare biçiminde,istediğiniz büyüklükte kesebilirsiniz.Bundan başka makasa ihtiyacımız olmayacak zaten..


Sonra bu şekilde ikiye katlıyoruz.


Sonra bir daha ikiye katlıyoruz.


Kağıdımızı açıyoruz.Bu katlamalarda ki amaç işaret ettiğim çizgileri oluşturmak.


Katladığımız yerdeki çizgilerden şaşmadan ikiye katladığımız haline getiriyoruz tekrardan.



Fotoğrafta gördüğünüz gibi orta çizgiyi dikkate alır bir şekilde yanlardan üçgen yaparak katlıyoruz.


Diğer tarafı da aynı şekilde katlayınca bu şekilde duruyor.Bu arada farkettim de ellerim tombik çıkmış galiba :)) Oysaki kesinlikle öyle değil sevgili okuyucu..Tamamiyle makinenin azizliği.Valla bak :P



Şekli hiç bozmadan arkasını çevirin.Orta çizgiyi dikkate alacak ve üçgen olacak şekilde sol tarafı katlayın.


Aynı işlemi sağ taraf içinde yapın.Bu şekilde gözükecek.


Arkası ise bu şekilde gözükecek.


Yanlardan küçük üçgenler olacak şekilde katlayın.




O küçük kıvırdığımız üçgenleri açıyoruz.


Aradaki kağıdı yukarıya doğru katlıyoruz.



Kalp atışlarını yapabilmemiz için arkadaki tutacağımız yer olacak burası.Burayı da katlıyoruz.


Tekrar fotoğraftaki gibi üçgenler katlıyoruz.Her iki taraf tabiki..


O katladığımız üçgenlerin ortalarından bir küçük üçgen daha katlıyoruz.


İki fotoğraf öncesi katladığımız üçgenleri fotoğrafta olduğu gibi arka kısıma doğru sıkıştıryoruz.Merak etmeyin.Çok az kaldı! :) (Bu arada ben kalbi çevirmiştim ama siz daha iyi anlayın diye bu şekilde yükledim.)


Son olarak da iki yandan küçük üçgenler katlıyoruz.



Veeee işte kalbimiz hazırr *.*


Arkasından bu şekilde tutup,sıkarsanız...


...Kalbimiz pıt pıt diye atmaya başlayacak! :))


Çok tatlı değiller mi sizce de??*.*



Diğer küçük olanı da annem için yaptım :) Valla ne yalan söyleyeyim çok uğraştım bu yazı için.Uzunca bir süre bilgisayar başında olduğumdan da sırtımda bir ağrı kendini belli etti.Katlarken bu kadar uğraşmadım kesinlikle.Ama olsun değdi bence.Güzel bir şey çıktı ortaya.En azından bugüne yetiştirebildiğim için sevindim:)
Siz de ben yapamam,edemem diye düşünüyorsanız,öyle düşünmeyin kesinlikle.Bir deneyin bakalım.Kağıtları düzgün bir şekilde katladıktan sonra hiçbir sorun çıkmıyor.El emeği,göz nuru bir hediye.Sadece Babalar Günü için değil her zaman,istediğiniz kişiye yapıp,hediye edebilirsiniz.
Dilerseniz ortasına istediğiniz bir yazıyı yazabilirsiniz.



 Tam da yazıya uygun aklıma gelmişken şu müziği de ekleyeyim buraya :) Hatırlayanlar?:)






4 yorum:

  1. çok tatlı olmuş peçetenden de yapılırsa masada kullanabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapılır tabi ki de hem de çok güzel olur :)
      Eğer yaparsan paylaşmayı unutma olur mu? :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Sende seviyorsun galiba böyle tatlış şeyleri benim gibi :)

      Sil