22 Haziran 2016 Çarşamba

Koreli Erkekler Gerçekten Romantik mi? #Güney Kore'de Gözlemlediklerim


Kore dizilerinde sürekli izleyip duruyoruz birbirinden duygusal,birbirinden romantik sahneleri...Kızı sırtında taşımalar mı dersin,başını omzuna yaslamalar,arkadan sarılmalar mı dersin? Peki gerçekte de Koreli erkekler bu kadar romantik mi? Koreye gittiğim dönemde her şeyi o kadar ayrıntısıyla inceliyordum ve dikkat ediyordum ki hem blogumda paylaşma fikri beni heyecanlandırıyor hem de benim için apayrı olan bu kültürü incelemek mutluluk veriyor,hiçbir şeyi kaçırmak istemiyordum.Bu zamana kadar hafızamda tuttuğum detayları sizlerle de paylaşmanın vakti geldi de geçiyor bile :)

Koreli erkekler dizilerdeki gibi gerçekte de romantik mi sorusuna benim cevabım:Evet,romantikler..
Bu kanıya nereden vardın diyecekseniz en basitinden gözlemlediklerimden başlayayım.Bir kere Güney Kore zaten başlı başlına  ''Sevgililer Ülkesi'' diyebiliriz.Eğer yalnız Güney Koreye giderseniz kendinizi dışlanmış hissetmeniz çok normal.Bunların sebepleri ise;

Birincisi;Güney Kore'de ''couple''kıyafetler modası söz konusu..Sevgililer baştan aşağı birbirleriyle aynı kıyafeti giyiyorlar.Sayısını bir iki tane zannediyorsanız, kesinlikle yanılıyorsunuz.Bununla Güney Kore'de o kadar çok karşılaştım ki size anlatamam.Bizim taş fırın Türk erkeklerinin çoğuna bunun teklif edildiğini bile düşünemiyorum.Gerçi yine bu konuda esnek davranan erkekler gördüm son zamanlarda o da instagramda falan..Çok da haklarını yemeyeyim.
Koreye dönersek,aile boyu bu akımı gerçekleştirenler bile görmüştüm.Mesela bu ailede olduğu gibi;


Kendimi kestim fotoğraftan.. Sorry :) Bu şirin aile hepside aynı tişörtü giymişlerdi ve o kadar tatlılardı ki.Rahatsız etmemek adına kimseyle fotoğraf çekinemeyen ben utana sıkıla sormuştum bu aileyle çekinebilmek için..Fakat bebiş bir türlü rahat durmadı.Babası kafasını sabitlemeye çalıştı biraz.Ondan böyle bir poz oldu :D
Aile boyu bunu yapan ''Instagram fenomenleri''nden başka yolda böyle kaç kişi gördünüz? Allah aşkına söyleyin :))

İkincisi ise;erkeklerin kızların çantalarını taşıması.Evet bunu da o kadaaarr çok gördüm ki Güney Kore'de.Tabi ki bizim taş fırın erkeklerinin sergileyemeyecekleri bir davranış örneği daha..Ellerine alsalar bile bir an önce kurtulmak için can atarlar.Çünkü erkek adama yakışmaz neticede değil mi?Aslına bakılırsa zaruri olmadıkça erkeklerin kadınların çantasını taşımaları taraftarı ben de değilim ama yine de teklif edilmesi,o kadar da ''erkeklik gururunu çizecek''davranışlar olmadığını düşünmeleri bile hiç fena olmazdı herhalde.

Üçüncüsü;ellerde güllerle,çiçeklerle dolaşan erkekler..Göğsünü gere gere elindeki gül buketini sevgilisine doğru götüren adamı hala anımsıyorum Seul'ün bir caddesinde.''Vay bee'' demiştim cidden.

Dördüncüsü;bizzat şahit olduğum erkeğin kızın tabağındakileri ayıklayıp,kesip kıza geri uzatması..Evet kız belki kendi tabağındaki balığı ayıklayabilir bir sorun olmaz ama çok naif bir düşünce değil mi??

Beşincisi;özel günleri unutmamaları.Buna en çok sosyal medya hesaplarında rastladım diyebilirim.Zar zor hatırlanan doğum günleri de değil.Koreliler ilişkilerinin 100. günü.200.günü gibi günleri de kutluyorlar.Sevgililer günü haricinde tabi ki.

Bir de benim kanaatim şu ki,Türk erkeklerinde kim olursa olsun ''bir ilişkide kız her zaman bir adım geride durması gerekir''mantığı yatıyor.Fakat Güney Koreli erkeklerin tam anlamıyla ''ilişkide kız erkek eşitliği'' fikrini taşıdığı hatta ''kızın üstünlüğü'' fikrini taşıdığını bile söyleyebilirim.Kızın üstünlüğünden kastım ise erkeklerin aşırı değer vermesi,hatta kaybetme korkusu yaşadıkları için el üstünde tuttuklarını kastediyorum.Gerçekten çok yakın gözlemlerimden bunları söylüyorum emin olabilirsiniz.Zaten instagram ve diğer sosyal medya hesaplarında farkettiyseniz Koreli erkek&Türk kız ilişkileri sayıca patlak vermiş vaziyette.Kızlarımız Güney Kore'ye akın akın gidiyorlar valla..Tabi ki dizilerin bunda büyük etkisi var ama erkeklerin davranış biçimleriyle de çok çok fazla alakası var emin olabilirsiniz.

Yazının başında paylaştığım resmi de gizli gizli çektim.Han Nehri kenarında tahminimce liseli bir çift (couple kıyafeti de olabilir) almışlar bilgisayarlarını,yiyeceklerini uzanmışlar duvar dibine kimseye de aldırış etmeden takılıyorlardı öyle:)

Bu arada blogumun sayfa görüntülemesi 100.000 olmuş.Beni takip eden,okuyan,zamanını ayıran herkese çok teşekkür ediyorum.Hepinizi çok seviyorum <3 :)








18 yorum:

  1. Birinci elden gözlem yapıp blogunda bizimle paylaştığın için çok teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
  2. Sevərək oxudum, əyləncəli yazı idi. Müqayisəli olması da üstünlüyü idi. Bizdə də oğlanlar sizin ölkədəkindən çox fərqlənmir. -_- Koreyaya getsəm dışlanmış olarammış deməkki :D Bu arada Koreyada olduğunu bilmirdim. Xoş istirahətlər. Daha çox bu səyahətindən yaz, zövqlə oxudum. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soydaş olduğumuz için farklı olmadıklarına şaşırmadım :))
      Kore'ye seyahat etmiştim.Baya da bir yazı paylaştım aslında.Sağ bölümde Güney Kore seyahatim diye ekledim.Ordan bakabilirsin.Aslına bakarsan çok fazla tembel davrandım.O kadar yazacak şey varken..

      Sil
  3. blogları gezerken bulduğum bu güzel blogu hemen takibe aldım. bende beklerim. sevgiler.
    http://soslubadem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. merabaaaa hoşgeldiin blogumaa. görüşürüüz yineeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum sen de hoşgeldin^^ Görüşürüz :))

      Sil
  5. Miss lovebird ben de tam diyecektim kı instagramda ne kadar çok var, koreli erkek - turk kız çifti, evlenenlere oradan da şahit olmuştum, tahminlerim doğru yaa....
    gözlemlerin de doğru ben aykırı bir durum beklemiyordum belli ediyorlar, geleneklerine sahip çıkışlarından da belli ne bileyim �� türkçe konuşmaları, müslüman olmaları da iyi yani ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi bak sen de yakalamışsın^^
      Atalarımız keşke kavimler göçü zamanında fazla batıya açılmasalar mıymış ne? :P

      Sil
    2. Ahaha vardır bir hayır miss lovebird 😂😂😂

      Sil
  6. ayy şu aynı giyinme dışında tüm özellikleri karşımdaki kişiden yaşıyorum ne şanslıyımmmmm Allahımm 😅😅 Kore dizileri izleye izleye 😍😍 ahh allah herkesin gönlüne göre versin aminn 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enişteyi tebrik etmek lazım o zaman.Çoğu kişinin yapamadıklarını yapıyor desene :)) Allah mutluluğunuzu daim etsin canım :*

      Sil
  7. bizim erkeklere hiç benzemiyolar o zaman yaaa. bizimkiler böyle şeyler yapmaz, kızlar alışmasın diye. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlar alışmasın diye de yapmıyorlar.Üşengeçlik birde erkeklik gururu olunca işte eşittir Türk erkeği :D

      Sil
  8. Koreli erkekler dizilerde kusursuzlar..goruntu olarak davranis olarak aski algilamalari ve yasamalari zenginlikleri ve daha niceleri.peki gunluk yasamda benzerlerini gordun mu ☺😊😀😁😂😄 ozellikle yakisiklilk kariyer ve masumiyet kavramlarini ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakışıklılık her yerde yok malesef :P Türk oyuncularını ve sokaktaki Türk erkeklerini baz al :) Anladın sen :P
      Kariyer,çoğu Koreli Kore'de yaşamak istemiyor zor şartlarda çalışıyorlar ve çok yoruluyorlarlar.Onlarda sanki oradan kaçma peşinde :/ Benim gözlemlediğim buydu..
      Masumiyet kavramları ise; bence dışardaki insanlara karşı çok masum ve soğuk duruyorlar fakat içlerinde ne tilkiler dönüyor..Erkek bu sonuçta Koreli de olsa :)

      Umarım sorularına cevap olmuştur..Sevgiler :)

      Sil