4 Haziran 2016 Cumartesi

Güney Kore'de Tuvaletler

Farkındayım başlık pek iç açıcı değil ama belki Güney Kore hakkında her şeyi bilmek isteyenler için yazacağım bu yazıyı:)
Güney Kore'ye adımımızı ilk attığımız andan itibaren birçok yer gezdik.İlk gittiğimiz yer de bir doğa parkıydı.(Onunda yazısını yazmıştım).İhtiyaç arası verildiğinde ''Al işte tuvaletlere de mi para vereceğiz şimdi?(O zaman Won,TL'nin iki katından biraz fazlaydı),Ne kadar ki acaba? Temiz midir,değil midir?''diye endişelere kapılmıştım.Sonuçta Türkiye'de ki halk tuvaletlerini bildiğimizden ister istemez bir önyargı vardı.Fakat bu endişeler oldukça yersizmiş.Çünkü Güney Kore'de bütün halk tuvaletleri ücretsizmiş.Her yerde de bu hizmeti sağlamışlar.İstisnasız her girdiğim tuvalet gerçekten temizdi.Dağın başında ya da şehir merkezinde olması da farketmiyor.Peçeteler,sabunlar yerli yerindeydi.Fakat insanlar bana nedense çok titiz gelmedi.Ellerini yıkayanlar hani tabiri caizse biraz yalap şap yapıyorlardı gibi sanki.Sabun sıkmayıp sadece suyla ellerini yıkayanlar gördüm.Bir tanesi vardı ki yanında insan var mı yok mu dikkat etmeden ellerini yıkadıktan sonra öyle bir silkelemişti ki siper alma ihtiyacı hissetmiştim kendimi.Tabi bunlar benim orada karşılaştıklarımdı.Herkes böyle yapıyor diye genelleme söz konusu değil.

Onun dışında tuvaletlerde taharet musluğu diye bir şey yok.Fakat bazı evlerde varmış sanırım.Alafranga olduğu gibi Alaturka tuvaletlerde vardı.Bu da şaşırtıcı bir şey olabilir bizler için.Alafranga tuvaletlerde suyun debisi alabildiğine yüksekti.Otellerde ise hepsinde olmasa da hani şu otomatik tuvalet dedikleri şeylerden vardı.




Alaturka tuvaletleri bizimkinden biraz farklı.Bu görseli netten aldım.Gönül isterdi ki çıkarıp kamerayı tuvaletin resmini çekmek ama çıkacak tepkilerden korktuğum için yapamadım.İçimden geçmedi değil anlayacağınız.Boş zamanını da yakalayamadım gitti. ''Napıyo bu manyak?'' diyebilirlerdi sonuçta :D


Daha çok Güney Kore yazısı istiyorsanız lütfen yorum bırakmayı unutmayın :)




Güney Kore seyahatimden diğer yazılar için buraya tıklayabilirsiniz :)











2 yorum:

  1. Başlığı görünce çok güldüm :D İçeriğinde dahada güldüm. Alafranga ile alaturkayı birleştirip kimsenin gönlü kalmasın der gibi yapmışlar sanki :D Seyhatinle ilgili yazıları seviyorum daha çok gelsin lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım :) Ben de yazmak çok istiyorum ama bazen okuma oranları düşük oluyor ya da çok zaman aldığından fazla vakit ayıramıyorum ama paylaşacaklarım bitmedi onu söylim :*

      Sil