9 Temmuz 2015 Perşembe

Son 1 hafta kala her güne alternatif sahur tarifleri



Sizde sahuru bizim gibi kahvaltı tarzında yapanlardan mısınız? yoksa akşam yemeklerini pişirip yiyenlerden misiniz?

Sahuru akşam yemeği gibi değilde kahvaltı tarzında yapınca insan haliyle gün boyunca açlığa dayanmak için kahvaltılıkların yanında doyurucu güzel şeyler olsun istiyor.Ben de hepsinin bir arada bulanabileceği bir yazı hazırlamak istedim.Biliyorum biraz geç kaldım,işler güçler dolayısıyla..Ama son 1 hafta kala her gün bir tanesini yapsanız da olur ya da dilediğinizi seçipte yapabilirsiniz:) Ayrıca ramazan sonrasında da kahvaltılık olarak yapacağınız güzel seçenekler olur.

Çoğu zaten bildiğiniz şeyler ama liste halinde,benim tariflerimle de bulunsun..




1.Kabarcık



Kabarcığı çok seviyorum.Kızartma olmasına rağmen fazla yağ çekmiyor.Puf puf oluyor.Sahura da çok uygun bir tarif.

Daha öncesinde tarifini burada paylaşmıştım..

2.Çıtır patates köftesi 


Dün gece tamda bunu yaptım :) Biraz kalorili ama epey doyurucu ve tadı da harika! Bunu yiyip de beğenmeyenini görmedim ben :)

Tarifi için buraya tıklayın..

3.Kahvaltılık pofuduk




Ne yazık ki bu tarifimin görseli yok :( Çünkü fotoğraflamayı unutmuşum ama bu gece bunu yapmayı planlıyorum.İnşallah o zaman güncelleme yaparım.

Tadı gözlemeye benzeyen yapımı da çok kolay güzel ve doyurucu bir lezzet.

Malzemeleri:

1 su bardağı süt
1,5 su bardağı beyaz peynir(küp küp doğranmış)
1 tane yumurta
1 tutam maydanoz(ince ince kıyılmış)
1 tane kabartma tozu
1 çay kaşığı pulbiber
1 tutam tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
kızartmak için yağ



 Yapılışı: Karıştıma kabına un ve kabartma tozunu alıp ortasına bir boşluk açıp diğer sıvı malzemeleri bu havuza alın.İlk önce içindekileri karıştırıp sonra yavaş yavaş yanlarından unu da karıştırın.Kek kıvamından biraz daha katı bir hamur elde edin.
Kızartacağınız tavaya çok az yağ alıp kızdırın.1 çorba kaşığı harçtan alıp tavaya bırakın.Önlü arkalı kızartın.

4.Krep

görsel:vikipedi

Bu ay içerisinde bir kez yapabildim,bir kere daha yapmak istiyorum.Tabiki de siteye eklemem diyerek fotoğraflamamıştım:(
Herkesin bildiği bir tarif.Listede bulunsun diye ekliyorum.Doyurucu ve dürüm gibi yapılıp yenebildiği için de pratik.İsterseniz peynir domatesle,isterseniz çikolatayla,reçelle..

Tarifi:
2 su bardağı süt
2 su bardağı un
2 adet yumurta
1 tutam tuz
Pişirmek için bir yemek kasığı yağ

Yapılışı:Bütün malzemeleri karıştırın.Tavaya yağı dökün ve kağıt havlu ile yayın.1 kepçe harçtan alıp tavaya bütün harcı yayın.Üstünden piştiğini anlayınca diğer tarafını çevirin ve pişirin.

5.Fırında patates


Biraz yapımı uzun sürüyor.O yüzden yarım saat öncesinde yapmakta fayda var.Birde sahurda yeneceği için baharatlar daha az atılırsa daha iyi olur.

Tarifini burada paylaşmıştım.

6.Yumurtalı patates

Biliyorum bu tarifte buraya eklenir mi diyeceksiniz ama cidden ben bu tarifi çok seviyorum.Herkesin kendine göre bir usulü var ama ben sadece yumurtayla patatesle bırakmıyorum bunu.İçine kırımızı biber,yeşil biber,salam,kaşar peyniri de atıyorum.İsteyen daha da fazla çeşitlendirebilir :)

Tarif: (Ölçü vermeyeceğim istediğiniz kadar yapabilirsiniz ama 1 patatese 2-3 yumurta gidiyor)Patatesin kabuğunu soyup küçük küpler şeklinde doğrayın,kızartın.Bir taraftan istediğiniz kadar yumurtayı çırpın içine tuz ,pulbiber,karabiber atın,karıştırın.Tavaya küçük küçük doğradığınız biberleri atın.Onları biraz çevirin.Sonra salamları atın biraz daha çevirip,kızarttığınız patatesleri içine atın ve yumurta harcını da içine dökün.En son peynirleri de içine alın ve altını kapatın.


7.Kahvaltılık muffin



Bu tarifte henüz yapmadığım ama yapmak istediğim bir tarif.Sizinle de paylaşmak istedim.Tarif aslında omlete benziyor ama muffin olduğu için porsiyonluk olması benim hoşuma gitti.Hem de göze hitap ediyor.

Malzemeler:
iç malzemeler

2 adet sosis( küp küp doğranmış)

6 dilim sucuk( küp küp doğranmış)
Yarım su bardağı rendelenmiş kaşar
1 tane yeşil sivri biber
1 tane çekirdekleri çıkartılmış küp küp doğranmış domates
2 dal maydanoz (ince ince kıyılmış)

2 adet patates rendelenip suyu sıkılacak

hamur malzemesi
1 su bardağı un
3 yumurta
Yarım bardağı süt
3 kaşık sıvı yağ
Yarım kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı karabiber

Yapılışı:
Hamur malzemelerini mikserle karıştırın.Diğer tarafta iç malzemeleri karıştırın.İç malzemelerinin olduğu kaba hamur malzemesini ekleyin ve karıştırın(Kıvamı kek kıvamında olacak).Muffin kaplarını iyice margarinle yağlayın, her bölüme iki kaşık harçtan dökün.180 derecelik fırında kek kıvamında pişirin.





İşte benim bir haftalık tariflerim bunlar.Aslında tabiki daha çok tarif var.Mesela tatlı seviyorsanız pankek de yapabilirsiniz.Burada tarifini paylaşmıştım.Ya da yumurtalı ekmek de yapabilirsiniz.Pek çok seçenek var ama benim favorim bunlar.İnşallah yararlı olur.

Sizin sahur için değişik tarifleriniz var mı?












14 yorum:

  1. Çok güzel gözüküyorlar :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Oyyy öleyim ben! Sen tüm bu güzellikleri resmen benim için biraraya getirmişsin ya ben de diyorum "bu kızı niye bu kadar seviyorum" :D Ay yanımda olsan öpebilirim inan harika tarifler ve ihtiyacım olan tarifler bunlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlerinden kalpler çıkan Whatsapp emojisi gibi bakıyorum şu an yorumuna :D
      Tatlı blog arkadaşı da bir başka oluyor :) Ben de öptüm varsay :* inşallah işine yarar :)

      Sil
    2. Ne mutlu bana o zaman!!! :D Şimdi ben de öyle oldum. Bunları deneyeceğim ve unutmazsam sana da yazağım (şuaralar aşırı dalgınım o nedenle bu unutmazsamı vurguladım yalancı olmayayım diye :)

      Sil
    3. Patates köftelerini afiyetle yedim dün sahurda inanılmaz makbule geçti hatta iftara da ayırdım biraz :D

      Sil
    4. haha vallahi de yapcam dedin yapmışsın :D Afiyet bal şeker olsun :)

      Sil
  3. İyi ki postu karnım tok sırtım pekken gördüm :)) Krepi bu sahur yapabiliriz bence =) Hepsi çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) İftar zamanına doğru paylaşım yapmıştım zaten o ihtimali düşünerek :) Aç olarak bakacak olanda başlığı görür görmez anlar inşallah :)

      Sil
  4. İftara yarim saat kala olmadi bu menu gormemeliydim bayildim suan ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay Allah..Çok üzüldüm şu an.Hakkını helal et olur mu?

      Sil
  5. oh oh ohh
    kahvaltılık muffinlere bayıldım.
    yapınca da paylaş mutlaka ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu da yapacağım ramazan çıkmadan inşallah..Paylaşırım o zaman :)

      Sil