1 Ağustos 2013 Perşembe

Gece gece hamur açtım! :)

 
Bizde sahur sofraları sabah kahvaltısı şeklinde hazırlanır.Bu yüzden bir süre sonra artık kendi kendini tekrar etmeye başladı.Kıymalı menemen,patates kızartması,kaygana(bilmiyorum hangi yörelerde var ama bizim orada pek meşhurdur.bu yüzden sofrada sıkça görürüz:))
 
Tabi bunun olmasının bir sebebi de annemin hamur açmayı sevmemesinden kaynaklanıyor :) Kendisi yemek konularında tahsis yapmış olmasına rağmen hamur işleriydi falan çok ilgisini çekmez :) İş haliyle bana düşüyor..
 
Bende işin aslı okulumun başka yerde olması sebebiyle mutfağa ilgim olmasına rağmen giremiyordum.Yaz gelince bana da fırsat doğdu.Fakat bir durum da var ki annem aşırı titizdir.Yani kendini geliştirmekmiş,yeni şeyler denemekmiş pek umursamaz(Allahtan bloğumu okumuyor :P)
 
Eskiden bu konu üzerinde daha sertti.Ama şu an daha relax vaziyette.Sanırım kızının kazık kadar olup hala bir yumurta kıramaz olacak oluşundan korktu da bu karara vardı bilemiyorum :P
 
 
Bende bir gece habersiz hamur kızartması yapmaya karar verdim.Zaten sahura kadar uyumuyordum.Kimseyi de uyandırmadan yapayim derken bir anda annemle babam geldiler.Güya sürpriz olcaktı.Hayal oldu tabi..İkisi de hönnk diye kaldılar :)) Aslında basit bir tarif ama benden gece gece böyle bir performans beklemiyorlardı herhalde :))
 
 
Gerçi Ramazanın son haftasına girdik sayılır ama yinede sahur için deneyeceğiniz güzel bir tarif.Adı hamur kızartması ama diğerlerinden daha hafif gibi geliyor bana yağ çekmiyor çünkü.pofuduk pofuduk oluyor :) merak edenler için tarifi :)
 
 Hamur Kızartması(Kabarcık)
 
Malzemeler:
 Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un
1,5 çay kaşığı tuz

Yapılışı:
Unu azar azar eklemek şartıyla bütün malzemeleri karıştırıyoruz.Kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.(un az gelirse ilave edin)15dk. üzerini bir bezle örtüp bekletiyoruz(daha çok bekletirseniz daha iyi olur çünkü ne kadar bekletirsek hamur o kadar kabarır)
Hamurumuzu oklavayla yaklaşık 1 cm kalınlığında açıyoruz.çok ince olmasın.
Tenceremize sıvıyağı koyup kızdırıyoruz ve hamurun iki yüzünüde kızartıyoruz(hamur çabuk kızardığından dikkat edin yanmasın) ve servise sunun.
Bon Appetit ;)


Bu aralar bende bir uyku bozukluğu tuttu.sahurdan sonrada uyuyamamaya başladım.Bu da ordan bir görüntü..İlk başta pembeden maviye çalan bir renk oluyor gökyüzü sonra da böyle turuncu ile mavi oluyor :)Her seferinde bu muhteşemliğe hayran kalıyorum ve etkileniyorum.böyle olunca da sizinle paylaşamadan edemedim :)

Gerçi anten ve evlerin arasından burada çok da net çıkmamış gibi ama idare edin olur mu?ancak bu kadar olabiliyor :)


Bir sonraki postta görüşmek üzere :)


 
 
 


2 yorum:

  1. ellerine sağlık çook leziz görünüyor.İsterim bir gün bana da yap! resimle olmaz böyle :)

    YanıtlaSil