15 Ağustos 2013 Perşembe

Gilmore girls ve anılara dönüş


    Kore dalgasına kendimi kaptırmadan önce Amerika dizilerine pek bir hevesliydim.Ne kadar bende Kore dizilerindeki etkiyi yaratmamış olsa da durum böyleydi.Şimdilerde ise takip ettiğim hiç bir dizileri yok diyebilirim.Arada bir big bang theory'e bakıyorum.Ona da bakmayalı epey oluyor.
    Bunun iki sebebi var.Birincisi, Kore dizi sektörü gibi bu işi çözmüş insanları keşfetmiş olmam.İkincisi, artık Amerika dizilerinin çığrından çıkmış olması..İstediğiniz gibi gerici diyebilirsiniz ama Amerikanın çağdaşlık adı altında bilinçaltımıza,zihinlerimize empoze etmeye çalıştığı şeyler bana artık mide bulandırıcı gelmeye başladı.İstediği kadar efekti olsun..senaryosu olsun..Evet her dizide öpüşme sahnesi oluyor ama bir game of thrones gibi bu işi artık alelade sergileyen dizilere karşı kendi çapımda bir direniş içerisindeyim.En azından vicdanım rahat:)
   
   
     
    Gilmore Girls'de Amerika dizilerinin bu kadar sapkınlaşmadan önceki döneme denk gelen güzel bir dizi.2000-2007 arasında yayınlanmış.Geçenlerde internette dolanırken karşıma çıktı.Son bölümünü açıp bir daha izledim :) Bir dönemler Gilmore girls'ün o kadar çok hayranıydım ki Rory Gilmore'un gazetecilik bölümünü kazanmasıyla lise döneminin başlarında gazetici olma fikri bana acayip sempatik geliyordu.Neyse ki bu dönem çok uzun sürmedi :)


    Dizi, 32 yaşındaki Lorelai Gilmore ve  16 yaşında olan kızı Rory Gilmore'un birbirinden çatlak komşularıyla hayata tutunma çabalarını anlatıyor.Lorelai genç yaşta anne olunca son derece zengin ve aristokrat ailesi tarafından reddedilir.Stars Hollow kasabasına taşınarak bir başına kızını büyütür.Kızına kendi ismi ''Lorelai''i koyar ama her zaman ona ''Rory''der.Geçmişte kendi yaptığı hataları kızının yapmaması için üzerine titrer.

     Lorelai genç bir anne ve çatlak bir kişiliğe sahip,kızı Rory ise sorumluluklarının farkında annesine nazaran daha oturaklı bir kız.Diziyi izlerken hangisi anne hangisi kız şaşırıyorsunuz.Hatta bir bölümde Rory ve arkadaşları ders çalışmaya geldiklerinde ''konser bileti aldım.Bu havada evde ne işiniz var?'' deyip kızının ''ders çalışmamız gerekiyor anne'' demesine ''ne kadar sıkıcı'' diye tepki verebilen bir anne :) Dizinin tek sıkıntılı noktası çok hızlı konuşuyor olmaları..Ana-kız bikbik öyle hızlı konuşuyorlar ki...Neyseki Lorelai'ın esprileri o konuşmasını katlanabilir hale getiriyor :)
      Bilmiyorum içinizde izlemiş olan var mı? Varsa yorumlarınızı merak ediyorum:)
görüşmek üzere:)




2 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum amerikan diziler çağırından çıkmış durumda sırf bu yüzden babam ingilizcem gelissin diye dizi izlememi söylerken ben korecemi gelistirmeye devam ediyorum. Yasasin KORE♥ diziyi izlemedim ama anlattigina gore oldukça eğlenceli duruyo listeme alıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimle aynı fikirde olduğuna çok sevindim <3 Çünkü kendim gibi düşünen biri bulamıyorum artık herhalde fazla geri kafalıyım diye artık kendimde suç bulmaya başladım :(
      Gilmore Girls'de de yeni dönem dizilerdeki sapkınlık yok daha çok aile dizisi ve gerçekten eğlenceli.İçin rahat olabilir o konuda :)

      Sil