21 Temmuz 2015 Salı

Kore dizisi ''Full House'' ve Türk versiyonu ''İlişki Durumu:Karışık'' karşılaştırması


Şu sıralar yayınlanan hiç bir Türk dizisini takip etmiyorum desem yeridir.Hiçbiri yeteri kadar ilgimi çekmedi.Bir ara şöyle bir Kiralık aşk'a göz attım.Onunda sebebi başrolde ki kızın saç renginin kendi orjinal rengi olması ilgimi çekmişti.İlk başta boyatmış zannetmiştim ama küçüklük fotolarını nette görünce anladım.Doğuştan boyanmış gibi saçlara sahip maşallah :)
''İlişki Durumu:Karışık'' dizisinin ise Kore dizisi olan ''Full House''dan alındığını duymuştum ama dizinin Kore versiyonunu izlememiştim.Bir arkadaşım da dizinin güzel olduğundan bahsedince orjinal versiyonunu izleyeyim dedim.


Başrolde Bi rain ve Song hye kyo oynuyor.Rain'i,Kim tae hee ile çıkmaya başladıktan sonra tanıdım bir de Mblaq'in kurucusu olduğunu biliyordum.Song hye kyo'nun ise Hyun bin'le bir ara sevgili olduğunu biliyordum ve hatta o zamandan biraz gıcık kapmıştım :) Tabi o kızın bu kız olduğunu sonra anladım.Hyun bin'le çevirdiği dizi de ki fotolarında daha tipsiz bulmuştum kendilerini.Çünkü kısa saç yakışmıyordu ama bu dizide tam tersi resmen şekerlik abidesiydi! :)
Bir de bu kızın dudaklarını silikon sanan bir ben miyim acaba? Meğer hasbehas kendi dudağıymış :)

Konusu Ji eun'un arkadaşları tarafından dolandırılıp evinin ünlü aktör Yoon jae'ye satılması.Ji eun'un ise burada hizmetçi olarak çalışmaya başlaması ve devamında olanlar :)

Dizi hakkında söyleyebileceklerim ise tam bir ilişki karmaşası yumağı olduğu.Hiçbir zaman bu kadar gitgellerin yaşandığı bir kore dizisi izlemedim diyebilirim.Vazgeçişler,terkedişler,geri dönüşler,tekrar gidişler..Herşey arap saçı oluyor.Bir ara baya sıktı bu durum atlaya atlaya ilerlemek istedim ama yine de dizinin bir çok öğesi izlettiriyor.Özellikle şarkılarına bayıldım.My girl dizisinin müziklerine çok benzettim.Zaten aynı dönem dizileri bildiğim kadarıyla.


Komik sahneleri oldukça fazlaydı.Yoon jae'nin temizlik takıntılı,gürültücü,saplantılı biri olması,Ji eun'un ise saf,yaygaracı,dağınık olması da kavga sahnelerini beraberinde getiriyordu.Sürekli birbirlerine bağırmaları,Yoon jae'nin ikide bir Ji Eun'a tavuk ya da gıdak diye hitap etmesi..Kalk evi temizle,acıktım bana yemek hazırla demesi gibi ritüeller diziyi güzel kılan şeylerdi  :)

Onun dışında kıyafet seçimleri aşırı zevksizdi.2000'lerin başlarında ki modayı bu kadar rüküş bulan bir tek ben miyim acaba?


Dizinin Türk versiyonu,''İlişki Durumu:Karışık''a gelirsek,dizinin her şeyi,replikleri bile cümlesi cümlesine aynı alınmış.Sadece Yoon jae nin babaannesi yerine burada dede karakterini koymuşlar.
İlk başta dizinin ismi bana itici gelmişti ama Kore versiyonunu izledikten sonra neden böyle koyduklarına hak verdim diyebilirim.Tanıtımları falan çok da iyi olmadığını düşünüyorum.Zira Kore versiyonu olmasa açıpta izlemezdim.

Ayşegül'ün arkadaşları dışında dizinin karakterlerini rollerine yakıştırdım.Fakat başrolleri Seren Şirince ve Berk Oktay'ı birbirlerine yakıştıramadım:) Başrolde ki kıza saf birini oynamak yakışmış.Berk Oktay da daha çok ağır abi havasında ama Yoon jae'nin komik hallerinde neler yapacak göreceğiz..Bunların yanı sıra,Türk versiyonunda Kore versiyonunda ki sıcaklığı bulamadım.Bunda etken Korelilerin kendilerine has hal ve hareketleri ya da dizinin şarkıları da olabilir.
Zaten ''My girl'' gibi eski dönem Kore dizilerini sevenler ''Full House''u da seveceklerdir :)




Bir de ''Full House''dan bahsetmişken bu videoyu paylaşmasam olmaz.Dizinin bir bölümünde Ji eun Yoon jae'nin ailesi için Kore'de popüler bir çocuk şarkısı olan ''3 ayı'' yı söylemişti.Sonra Yoon jae bir bölümde Ji eun'un moralini düzeltmek için söylemişti :) Acayip keyifli bir sahneydi.Bu yaşımda aklıma takıldı.Evde ''gom se mari ya'' diye dolanıyorum :D

 Hatta sözlerini de paylaşayım sizlerle;Bir evde üç ayı yaşarmış,Baba ayı,anne ayı,bebek ayı.Baba ayı şişkoymuş,Anne ayı zayıfmış,Bebek ayı çok tatlıymış.Hepsi güzelce yaşarmış :D Nasıl sözler?Beni bunu evde korece söylerken hayal edin.Neyseki kimse anlamıyor :D





4 yorum:

  1. O kadar belliydi ki o dizinin bir yerlerden alınıp, uyarlandığı :D Bir bölüm baktım başroldeki o kızın enerjisi ancak bir Koreli kızdan geçmiş olabilirdi zaten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hava hemen hissediliyor değil mi? :) Sonra bi de dalga geçenler var Kore dizisi izliyoruz diye.Nerdeyse bütün yapımlarımız onlardan alınmış olacak :)

      Sil
  2. Gerçekten neredeyse bire bire bir uyarlama. Ama umarım bölüm sayısını arttırmak için saçma sapan hikayeler uydurup suyunu çıkartmazlar... Full House'un Full house 2 adıyla çekilmiş daha yeni bir Kore versiyonu da var belki biliyorsundur ^^ Ama benim favorim Thai versiyonu. Gerçekten ennnn güzeli. İzlemediysen mutlaka tavsiye ederim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet inşallah bölüm sayısını arttırmak için saçmalamazlar..Full House 2'yi de izlemedim ama başrolünde My girlfriend is gumiho'da ki doktorun oynadığını biliyorum.Sen böyle deyince Tayland versiyonunu da merak ettim.Aradan biraz zaman geçsin de bakarım o zaman belki :)

      Sil